Plots zo dichtbij

Ons geliefde en veilig landje was plots helemaal niet zo veilig meer. Wat altijd een ver van bed show is geweest was nu plots zo dichtbij en dit was voor iedereen een shock. Terrorisme is iets wat ik niet begrijp en ook nooit begrijpen zal. Maar ik blijf er wel bij dit ik me nooit zal laten afschrikken want dat is net wat ze willen. Brussel is een stad dat al lang vast zit in mijn hart en dat zal ook zo blijven.

Daarom ben ik er heen gegaan na de aanslagen, om te tonen dat liefde sterker is dan haat.

12948479_558264324335425_737419975_o

Aan het beursplein lagen ontelbaar veel bloemen, knuffeltjes, kaarsen en briefjes. Allemaal mensen die hun steun betuigen en dat is hartverwarmend om te aanschouwen. Vooral de vele vlaggen van verschillende landen maakte me terug warm van binnen, en ook het spandoek met daarop ‘Pas au nom de l’Islam’ vind ik zeer mooi. Samen tegen terreur!! ❤

Er waren redelijk veel rouwende aanwezig ondanks het slechte (typisch Belgische) weer. Er was ook een man die enorme bellen aan het maken was, super mooi en dus zeker een foto nemen waard.

12948532_558264371002087_1434870506_o

Voor de rest was alles redelijk normaal in de stad, mensen deden hun ding zoals gewoonlijk. De winkelstraat was iets minder druk dan gewoonlijk maar toch deed het me deugd om te zien dat iedereen niet bij de pakken bleef zitten maar terug de draad oppikt. Ik heb mijn tocht dan ook verder gezet zoals bv naar de Grote Markt. Eén van mijn  favoriete plekjes in het mooie Brussel, hoe mooi zijn die gebouwen wel niet!

12970512_558264384335419_234529952_o

x Frauke

Leave a Reply

